Izgradnja Koridora Vc, javni prevoz putnika, projekti u rečnom saobraćaju, rad i budućnost aerodroma Osijek te obnova železničke infrastrukture na području OBŽ bile su središnje teme jučerašnjeg ( ponedeljak, 11. 10.2021.) radnog sastanka u Osijeku.
O započetim i budućim projektima razgovarali su župan Ivan Anušić, gradonačelnika Osijeka Ivan Radić, ministar mora, saobraćaja i infrastrukture Oleg Butković i ministrica regionalnog razvoja i fondova EU Nataša Tramišak uz prisutnost predsednika Uprave Hrvatskih cesta Josipa Škorića, predsednika Uprave Hrvatskih autocesta Borisa Huzjana, predsednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivana Kršića, državnih tajnika Tomislava Mihotića i Josipa Bilaver te direktora aerodroma Osijek Ivana Kosa.
– Otvorili smo nekoliko važnih tema i razgovarali o projektima koje smo započeli u saradnji s ministarstvima i resornim kompanijama. Pre svega reč je o dovršetku koridora Vc, linijskom prevozu putnika, obnovi zgrade železničkog kolodvora u Osijeku te uređenju železničkih stajališta na području Osječko-baranjske županije kako bi uskoro sva bila u funkciji. Želimo da ta infrastruktura bude u potpunosti obnovljena kao primerice kolodvorska stanica u Laslovu u čijoj su obnovi učestvovale Hrvatske železnice. Planiramo železnički saobraćaj i novoobnovljene stanice uključiti u linijski prevoz, zajedno s autobusnim prevozom zbog čega je nužna obnova, pa i izgradnja novih železničkih stanica. Razgovarali smo o izgradnji podvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića o čemu smo s ministrom Butkovićem razgovarali pre 3 godine, a sada je taj projekt u fazi realizacije te je odabran najpovoljniji izvođač. Reč je o izuzetno važnom projektu koji će rešiti veliku prometnu gužvu na južnom ulazu u Osijek. Osim toga, dotakli smo se i obnove Zračne luke Osijek kojoj će u ovoj i sljedećoj godini na raspolaganju biti 40 milijuna kuna za obnovu zgrade putničkog terminala. Paralelno s tim radimo i na pripremi projekata modernizacije Zračne luke, financiranih sredstvima Europske unije, zajedno s ministricom Tramišak, a čija se vrijednost procjenjuje na 400 milijuna kuna – rekao je župan Anušić te zahvalio ministru Butkoviću i ministrici Tramišak na odličnoj suradnji u proteklom razdoblju.
Gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić najavio je realizaciju niza velikih projekata.
– Najveći saobraćajni projekt trenutno na području Grada Osijeka je modernizacija tramvajske infrastrukture, vredan 267 miliona kuna, od čega je 200 miliona kuna sufinancirano evropskim sredstvima, a ostatak financiraju Vlada RH i Grad Osijek. Tu je reč o obnovi 9,5 kilometara tramvajske mreže i 23 stajališta. U fazi realizacije je i izgradnja podvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića čija je procenjena vrednost 93 miliona kuna, a nakon otvaranja pristiglih ponuda, odabrana je najpovoljnija ponuda u vrednosti 54 miliona kuna. Završetak radova očekujemo krajem 2023. godine. Što se tiče budućih projekata, a nakon izgradnje podvožnjaka, započet ćemo s rešavanjem još jednog saobraćajnog čvorišta, onog na Trpimirovoj ulici, gde planiramo infrastrukturna rešenja od raskrsnice s Vukovarskom ulicom do Dravskog mosta. Osim toga, u fazi je i izrada idejnog rešenja izmeštanja remize u istočni deo grada, u čemu nam veliku pomoć pružaju upravo Ministarstvo mora, saobraćaja i infrastrukture te Ministarstvo regionalnog razvoja i fondova Evropske unije. Također, učestvujemo u realizaciji strateškog projekta za grad Osijek i Osječko-baranjsku županiju, a reč je o obnovi putničkog terminala aerodroma Osijek – izjavio je gradonačelnik Radić.
Ministrica regionalnog razvoja i fondova Europske unije Nataša Tramišak istaknula je kako 6,7 milijardi kuna iznosi ukupna vrednost projekata koji su ugovoreni na području Osječko-baranjske županije, a tiču se financiranja iz evropskih strukturnih investicijskih fondova u razdoblju 2014.-2020.
– Od toga, daleko najveća i najizdašnija su ulaganja u saobraćajnu infrastrukturu. Spomenuli smo ulaganja u rečni terminal u rečnoj luci, ali i ulaganja u modernizaciju tramvajske infrastrukture Grada Osijeka čije su vrednosti veće od 100 miliona evra. Ovo su iznosi bez ulaganja u koridor 5c čija se izgradnja sufinancira drugim izvorima financiranja pri čemu se zahvaljujem ministru Butkoviću na pomoći u realizaciji. Na današnjem smo sastanku razgovarali i o budućim projektima za razdoblje 2021.-2027. u kojem ćemo imati mnogo prilika iz novih fondova koji nam se nude, a bit će prilike da se reši pitanje kvalitetnije povezanosti železničkom infrastrukturom jer je decenija pred nama razdoblje zelenog saobraćaja i smanjenja emisije CO2. Grad Osijek i Osječko-baranjska županija nalaze se na važnom geoprometnom položaju, a ovo su prilike gdje to trebamo iskoristiti kako bi celi istok Hrvatske doživio transformaciju. U tom smislu, aerodrom Osijek je posebno važna, pa smo osim obnove zgrade putničkog terminala, već sada u procesu programiranja novog programskog razdoblja predvideli sredstva kojom bi se nastavila modernizacija infrastrukture – zaključila je ministrica Tramišak.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković naglasio je kako je sastanak bio dobar te da se svi projekti uspješno provode. – Ukupna ulaganja u prometnu infrastrukturu u Hrvatskoj trenutno iznose više od 25 milijardi kuna, a od toga se na projekte na području OBŽ odnosi više od 1,5 milijardu kuna. Jedan od najvažnijih projekata je dovršetak autoceste prema Belom Manastiru, što se radi, a trebali bi je otvoriti do ljeta 2022. godine. Natječaj za preostalih 5 km autoceste do mađarske granice bit će sljedeće godine, a sredinom 2024. godine imat ćemo u cijelosti izgrađeno 88 kilometra Koridora 5c kroz RH. Tada će i Mađarska završiti svoj dio, a interes nam je da i BIH završi što prije svoj dio – poručio je ministar Butković.
Naglasio je kako se dobro odvijaju i ostali projekti na području Osijeka i OBŽ.
Učesnici sastanka obišli su gradilište Koridora Vc kod Belog Manastira. Tom je prilikom predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta Boris Huzjan rekao:
– Prošle godine u aprilu potpisali smo ugovor za izgradnju autoceste od Belog Manastira do mosta Halasica ukupne duljine 17,4 kilometra vredan 443 miliona kuna. Radovi su započeli u junu 2020. godine i usprkos koroni radovi teku odlično. Prošli mesec smo u posao uveli izvođača za opremanje ceste tako da što se tiče HAC-a svi su izvođači trenutno uvedeni u posao te će verujem sve biti gotovo do juna iduće godine. Pre desetak dana pustili smo Svilaj u saobraćaj i od ukupno 88,6 kilometara punog profila koji će biti na koridoru 5c sada je 59 kilometara u saobraćaj. Ovaj projekt se financira kreditom od 107 miliona evra za kojeg se zadužio HAC, od čega je 51% preko Evropske banke za obnovu i razvoj s jedan posto kamata, i 49 % preko Hrvatske banke za obnovu i razvoj – kazao je.