U sedištu gradske uprave u Osijeku, juče (11. novembra 2021. godine) gradonačelnik Grada Osijeka Ivan Radić i predsednik Uprave Osijek-Koteksa d.d. Zoran Škorić potpisali su ugovor o izvođenju radova na izgradnji podvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića u Osijeku. Ugovor je vrijedan 54.421.396,56 kuna, rok izvođenja radova je 21 mesec od dana uvođenja izvođača u posao. Ujedno je potpisan i ugovor u vrednosti 1.218.750,00 kuna za usluge stručnog nadzora, za što je najpovoljniji ponuditelj Institut IGH d.d. Zagreb.
– Rešenje saobraćajnih problema u Osijeku izgradnjom podvožnjaka u Ulici sv. L. B. Mandića je san mnogih generacija, a sada se konačno realizuje. Južni ulaz u grad Osijek godinama je bio neuslovan i stvarao je probleme tokom najvećih gužvi u saobraćaju u danu, međutim zajedničkim angažmanom lokalne i nacionalne vlasti pronalazimo rešenja na korist naših sugrađana jer grad Osijek kao metropola istoka Hrvatske to zaslužuje – kazao je župan Ivan Anušić prilikom potpisivanja ugovora.
Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić istaknuo je kako se potpisom ovog ugovora kreće u realizaciju jednog od najvećih saobraćajnih projekata na području grada Osijeka u poslednjih 30 godina.
– Ova je ulica jedno vreme bila i najopterećenija lokalna cesta u Hrvatskoj, a sada je najopterećenija gradska transverzala, pa će se izgradnjom podvožnjaka značajno rasteretiti promet na ovoj deonici te osigurati saobraćajnu protočnost. Snažnim zalaganjem Osječko-baranjske županije i župana Anušića, Vlade RH i resornog ministarstva osigurana su sredstva u omjeru 85% iz Kohezijskog fonda EU-a, a 15% iz Ministarstva mora, saobraćaja i infrastrukture. Vrednost izvođenja radova je nešto malo više od 54 milijuna kuna, a trajat će do kraja 2023. godine. Izgradit će se železnički i cestovni mostovi, pešačke i biciklističke staze, javna rasveta te oborinska odvodnja – rekao je gradonačelnik Ivan Radić.
Dodao da se svega nekoliko kilometara dalje, na S-cesti, gradi Gospodarski centar, što je još jedan zajednički projekt Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije.
– Uvođenje u posao, nakon danas potpisanog ugovora, je za osam dana. Cesta će za to vreme biti zatvorena celom dužinom, od Interspara do Remixa, a dobra je stvar što postoji čvor na Vinkovačkoj koji će prihvatiti deo saobraćaja. Krenut ćemo sa sečom platana i izmeštanjem željezničke pruge izgradnjom mosta, a nakon toga ćemo napraviti i cestovni most. Najveći izazov bit će zaštita građevinske jame, crpljenje vode, ali i radovi oko groblja čiji potporni zidovi idu vrlo blizu železničke pruge – najavio je Zoran Škorić.